Thursday 6 October 2011

pengiraan pulangan pelaburan unit trust.

BERMINAT untuk invest dalam pelaburan unit trust?tapi tak tahu how much the return of your investment?berapakah actually your return if you invest in certain period??

Haaa..mesti ade yang tertanya tanya mcam mane the return kaan? profitable, or not?

So, for your information, memang TIADA pulangan yang tetap dalam Public Mutual unit trust. Harga dalam market memang akan selalu berubah ubah. Ada masa mmg pasaran semasa rancak naik, tapi ada masa current market goes down, so macam mane nak buat pengiraaan dan jangkaaan dividend pulangan bagi satu2 pelaburan dalam unit trust?

ok, let me give u one example, tahukah anda, anda boleh memula simpanan pelaburan dalam unit trust dgn simpanan minima sebanyak RM100 setiap bulan.Kaedah ini adalah kaedah favorite dan kaedah terbaik selain menggunakan KWSP. 

Jadi, dengan menyimpan sebanyak RM100 setiap bulan, pada kadar pulangan 10% setiap tahun, pulangan anda akan mejadi sebanyak RM20,665 selepas 10 tahun. jadi jika anda memulakan simpanan sebanyak RM200 sebulan? ia akan berganda menjadi RM41,330. sila rujuk jadual di bawah untuk gambaran yang lebih crystal clear.


so, let us think, how much profit jika anda invest melalui KWSP yang for sure simpanan permulaan yang melebih dari RM100. and how much the return for the investment? 
for sure it moreee than the the figure above. kan2?
(untuk mengetahui bagaiman pelaburan menggunakan KWSP sila click sini)

jadi, tunggu apa lagi, mulakan langkah bijak anda untuk get to know how this investment scheme can help you to achieve your financial freedom
WITHOUT  doing anything!

start saving in unit trust and let the expert manage and take a good care of your money.


 


call me for consultation/explaination

013 777 0966
adelenasykn@yahoo.com

Adelena Asykn
your Unit Trust Consultant for Public Mutual






No comments:

Post a Comment