Thursday 28 April 2011

Top 6 ways that real estate investment property returns profits

Found this article yang terasa mcm nk share pulak.

 6 cara  paling famous bagaimana anda ingin mendapat keuntungan dari pelaburan hartanah.

1) Cash flow from rental income
cth nya : if anda ada sebuah property, dan anda sewa kan kepada penyewa. ini akan memberikan anda steady income dalam bentuk bayaran sewa. dalam hal ini pun, anda sebagai tuan tanah blh control over the risk to that cash flow, eventho ade downturns in real estate prices or homes yang terjual dalam beberapa tahun.Sbb orang yang menyewa rumah anda, akan teteap menyewa rumah anda dgn kadar yang same tanpa penurunan smpai bila2. 

2) Increases in value due to appreciation
cth : property adalah asset. asset is something yang blh mendatang kan hasil kepada anda. so, secara logic nya, hartanah blh menjadi sumber keuntungan yang sangat baik thru peningkatan nilai pelaburan sesebuah hartanah itu dari semasa ke semasa.

3). Improving your investment property - more value at sale
cth : while it's providing rental income cash flow, hartanah anda juga blh di upgrade in order utk menambah nilai harga yang lebih baik dari nilai yang sebenar. dan ini blh mendatangkan BANYAK keuntungan kepada anda bila anda memilih utk liqudate the property as investment. as trends and styles change, .keeping the property nampak menarik utk penyewa akan membantu anda utk retain the value of the property.

4) Inflation is your friend when it comes to rent
cth :inflasi kos pembinaan rumah juga akan mendorong kepada kadar kenaikan sewa. same as pertumbuhan penduduk didalam sesuatu tempat, it will creates housing demand. so, sebagai tuan tanah, anda berhak untuk menaikkan harga sewa if supply cannot keep pace.

5) Paying off your mortgage
cth :  as you pay down your mortgage, kenaikan ekuiti juga blh diguna kan untuk other porpose or investment. walau pon itu semua selalu nya di capai dengan menjual sesebuah property tu, namun a real estate investor jugak blh mengambil pinjaman ekuiti if the terms are right. and those $ can be use for more investing or other purpose.in which " More $ can make  BIGGER $"

6. You could just find that "Steal of a Deal"
cth : ini paling10000x smart. seorang real estate investors yang berpengalaman, they will buy the property below market then they will locate a really valued price to the property! ini mmg merupa kan cara yang paling cepat dan sgt glamour untuk anda meningkatkan your net worh and investment portfolio !



Just sharing. Semoga dapat adding value to other people out there :). peace!





No comments:

Post a Comment